HelpCenter
HelpCenter
HelpCenter
Min ordre
Jeg har ikke fået ordrebekræftelse?
Har du ikke modtaget din ordrebekræftelse?
– Check først i din SPAM mappe. Ordrebekræftelser er sendt fra automatiske systemer og ofte kan disse ryge i SPAM bakken.
– Hvis den ikke er der, så kan du evt have skrevet forkert email adresse.
Skriv endelig til os på kontakt@pixiform.dk, så tjekker vi hurtigt for dig, om din ordre er gået igennem og sender evt. en ny kopi.
Kan jeg tilføje mere til min ordre?
Vi kan sagtens tilføje produkter til din ordre, som du allerede har godkendt, hvis ikke din ordre er meldt klar til afsendelse.
Du modtager et betalingslink fra os og når du har betalt, vil vi tilføje de ekstra produkter til ordren.
Kontakt os på kontakt@pixiform.dk, så vil vi gøre alt hvad vi kan for at få de ekstra ting med din ordre.
NB: Tilføjelse til din ordre kan med føre en smule forsinkelse da vi ofte skal producere de ekstra produkter.
Kan jeg annullere min ordre?
Ja det kan du – hvis ikke ordren er meldt klar til afsendelse.
Send os en mail på kontakt@pixiform.dk med emnet: ”annullering” eller ring 88447160 – så får vi den annulleret. Skulle vi allerede have afsendt din pakke, inden vi modtager din mail, er du naturligvis velkommen til at returnere denne til os på egen regning.
Jeg har ikke modtaget min ordre?
Der kan være flere årsager til, at du endnu ikke har modtaget din ordre.
Når du har lagt din ordre, skal du kort efter modtage en ordrebekræftelse og når vi har pakket varerne og din pakke er afhentet af GLS, modtager du en leveringsbekræftelse på email og evt SMS hvis du har oplyst dit mobilnummer. Herefter modtager du endnu en mail med track og trace nummeret til din pakke som du kan spore på GLS’ hjemmesiden.
1. Tjek på din ordrebekræftelse om du har oplyst korrekt navn og adresse.
2. Hvis du ingen ordrebekræftelse fået, har du mon så oplyst korrekt mailadresse? Check også SPAM mappen.
3. Tjek om du har bestilt en vare, som er ”forudbestilling”. Hvis du har bestilt en vare, under forudbestilling, så sendes din ordre først, fra den oplyste dato.
4. Hvis du har modtaget en leveringsbekræftelse kan du tracke den på GLS‘s hjemmeside
Vi sender ALLE pakker forsikret med GLS, og du kan derfor søge efter din pakke, og se hvor langt den er.
Hvis overstående punkter ikke er problemet, så send os endelig en mail på kontakt@pixiform.dk – vi vil meget gerne hjælpe.
Levering
Hvad koster fragten?
Da vi sender møbler afhænger fragten af varens vægt, dvs. prisen varierer efter produkt.
GLS Pakkeshop:
0-1 kg: 39 kr
1-5 kg: 45 kr
5-10 kg: 55 kr
10-15 kg: 69 kr
15-20 kg: 85 kr
Max 20 kg pr. pakke til pakkeshop. Ordre på mere end 20 kg bliver splittet op og sendt i flere pakker. Udover det så kan store volume produkter også blive sendt i flere pakker.
Fri fragt over 1100 kr.
GLS omdeling til privat:
0-1 kg: 59 kr
1-5 kg: 65 kr
5-10 kg: 75 kr
10-15kg: 89 kr
15-20 kg: 99 kr.
20-25 kg: 139 kr
25-30 kg: 155 kr
Max 30 kg pr. pakke til privatomdeling. Ordre på mere end 30 kg bliver splittet op og sendt i flere pakker. Udover det så kan store volume produkter også blive sendt i flere pakker.
Fri fragt over 1.500 kr.
GLS omdeling til erhverv
0-1 kg: 45 kr
1-5 kg: 50 kr
5-10 kg: 65 kr
10-15kg: 75 kr
15-20 kg: 89 kr.
20-25 kg: 125 kr
25-30 kg: 145 kr
Max 30 kg pr. pakke til erhversomdeling. Ordre på mere end 30 kg bliver splittet op og sendt i flere pakker. Udover det så kan store volume produkter også blive sendt i flere pakker.
Fri fragt over 1.500 kr.
Afhentning i Tørring:
Gratis.
Du får besked, når ordren er klar.
Du kan afhente mandag til torsdag kl. 9-15 og fredag kl. 9-13.
Priser er forbehold for ændringer og vi opdaterer løbende vores produkter med pakkepris og vægt. Ved checkout på vores hjemmeside vil du altid kunne se den reelle fragtpris for hele din ordre.
Hvornår er det fragtfri levering?
Fragtfri levering til GLS pakkeshop ved køb > 900 kr.
Fragtfri levering til private eller erhverv ved køb > 1500 kr.
Leverer I til udlandet?
Ja det kan du. Dog kan fragtomkostningerne være meget høje for nogle lande.
Hvis du fx bor i Tyskland og vil bestille til Tyskland så brug woodif.de og hvis du bor i Sverige kan du bruge woodif.se
Kan jeg handle momsfrit, hvis jeg bor i et land, som ikke er medlem af EU?
Ja det kan du selvfølgelig. Du skal være opmærksom på, at der kan blive pålagt moms og told i det land, som varerne sendes til. Vi har ikke ansvar for moms og fortoldning i udlandet, så dette er dit ansvar.
VOEC i Norge
Vi er registreret med identifikationsnummer 2058103 som Wood If (Part of Schreibers Packaging) så hvis du bor i Norge og handler med os kan du få refusion hos det norske skattevæsen (Skatteetaten).
Vores identifikationsnummer er elektronisk vedlagt din ordre og sker helt automatisk.
Mit land er ikke på jeres liste?
Så kan det være vi endnu ikke har lukket op for salget i det konkrete land, så send en mail til os og så prøver vi at finde en løsning
Ordrer mellem jul og nytår – og efter!
LEVERING EFTER NYTÅR
Grundet lidt nedsat kapacitet her mellem jul og nytår, må der lige nu påregnes minimum 5-7 hverdages leveringstid.
Vi er en lille webshop, og vores dejlige kollegaer har fået lov at holde lidt fri med deres familier her i mellem jul og nytår, håber på jeres forståelse for den lidt ekstra leveringstid end normalt.
Vi arbejder her efter nytår så hårdt vi kan med at få sendt alle møbler ud til vores kunder. Da der er en stor pukkel fra feriedagene tager det lidt ekstra tid at komme igennem end normalt.
Har du spørgsmål til din ordre status kan du altid skrive til kontakt@pixiform.dk
Prismatch og rabatkoder
Kan jeg bruge 2 rabatkoder på samme ordre?
Nej, det kan du ikke. Der kan kun bruges en rabatkode af gangen.
Samarbejder I med rabatsider?
Vi samarbejder ikke med rabatsider og de har ikke fået gyldige koder fra os.
Vi laver af og til promotion med vores samarbejdspartnere, men ikke samarbejde med tilbuds- og rabatsider.
Jeg har fået en rabatkode fra en rabatside til jer?
Så er det meget sandsynligt at det ikke er en gyldig rabatkode til vores webshop og kan dermed ikke bruges.
Har PixiForm prismatch?
Nej.
Vi laver vores egne unikke møbler som ikke produceres andre steder end hos os. Så derfor vil der ikke være andre der har præcis det samme møbel. Læringstårne er også forskellige fra os og andre producenter, så derfor prismatcher vi heller ikke på læringstårne.
Andre webshops sælger jeres møbler billigere?
Hvis du ser andre webshop i ind- eller udland, der sælger PixiForms møbler billigere end hos os må du gerne kontakte os, da der højst sandsynlig er tale om en scam-side der prøver at franarre dig penge. Skriv til kontakt@pixiform.dk
Rabatkode til PixiForm.dk?
Vi arbejder sjældent rabatkoder, men hvis vi lejlighedsvis har en rabatkode vil de blive sendt ud på nyhedsbrev eller lagt på vores Facebook eller Instagram profil.
Jeg har fået en rabatkode fra en rabatside til jer?
Så er det meget sandsynligt at det ikke er en gyldig rabatkode til vores webshop. Vi laver af og til promotion med vores samarbejdspartnere, men ikke samarbejde med tilbuds- og rabatsider.
Jeg glemte at indtaste min rabatkode?
Dette kan vi sagtens løse for dig.
Send os en mail på kontakt@pixiform.dk og vi sørger for at din rabat bliver fratrukket.
Hvor skal jeg skrive min rabatkode?
Når du kommer til din indkøbskurv, skriver du blot din rabatkode i feltet ”rabatkode/gavekort”.
Reklamation og retur
Hvor lang returret har jeg?
Du har 30 dages returret hos os.
Så du kan rolig købe vores møbler uden at skulle stresse over kun 14 dages returret hvis nu vores møbler (mod forventning) ikke var noget for dig.
Hvis du bruger din returret er vores eneste krav at møblet er ubrugt. Du må gerne pakke dine møbler ud af kassen og emballagen, men gem gerne beskyttelses-skum og pap-emballagen hvis du skal returnere. Hvis møblerne bliver beskadiget under transport så refunderer vi ikke det fulde beløb.
Kan jeg selv aflevere min returpakke hos jer?
Ja!
Du skal altid være velkommen til at aflevere din returpakke på vores adresse:
PixiForm
Torvegade 97
7160 Tørring
Du kan aflevere din pakke på hverdage i tidsrummet 08.00 -15:30.
Skal jeg selv betale for returnering af varer?
Ja, retur fragten står for købers egen regning, jvf vores handelsbetingelser – med mindre andet er aftalt skriftlig med os.
Du kan købe fragtlabel hos os med GLS med følgende priser:
0-1 kg: 45 kr
1 – 5 kg: 49 kr
5-10 kg: 59 kr
10-15 kg: 75 kr
15-20 kg: 89 kr
Priser er inkl moms. og forbeholdt ændringer. Hvis du ønsker at returnere over 20 kg skal det deles op i flere pakker.
Endelig pris får du af os når vi får oplyst fra dig hvilke produkter du ønsker at købe fragt til.
Kan jeg få pengene retur for mine varer?
Ja, du vil altid kunne få pengene retur for dine returvarer,
Du skal bare skrive til os først med din returneringsårsag og ordrenummer indenfor 100 dage efter købsdatoen og varerne er i samme stand, som da du modtog dem.
Når vi har modtaget dine varer, har vi behandlingstid på 2-5 hverdage på returvarer og bliver sat ind på det betalingskort eller PayPal konto som blev brugt til købet. Hvis du fx har fået varen som en gave og selv ønsker beløbet skal vi have en skriftlig bekræftelse fra personen der har købt hos os.
Vi sætter pengene retur så hurtig som muligt. Der kan gå op til et par dagen inden, du kan se dette på din konto.
Husk endelig at kontakte os, hvis du har spørgsmål på kontakt@pixiform.dk
Skoler, institutioner og erhverv
Sælger I til erhverv?
Ja, det gør vi i hvert fald.
Du kan bestille via vores webshop og hvis du handler som institution, så kan du indtaste dit EAN nummer og så sender vi en elektronisk faktura.
Større bestillinger?Send os meget gerne en mail på kontakt@pixiform.dk, og fortæl hvad bestillingen lyder på, faktureringsoplysninger samt et evt. EAN NR.
Sælger I til institutioner?
Ja, det kan du tro vi gør.
Vi sælger både til offentlige of private institutioner, så hvis du fx er en privat dagpleje kan du også bestille hos os.
Er du offentlig institution kan vi sende EAN-faktura og det hele går automatisk. Du kan købe via vores shop og vælge betaling skal være EAN eller skrive direkte til os på EAN@pixiform.dk og så laver vi en manuel bestilling til dig.
Kan jeg blive forhandler?
Vi er altid på udgik efter mulige samarbejdspartnere, så hvis du har en butik du gerne vil udstille og sælge vores møbler I, så kontakt os gerne på kontakt@pixiform.dk og så kan vi kigge på et evt. samarbejde.
Vi har flere forskellige muligheder vi kan tilbyde ift. indkøb og salg.
Kan jeg betale med EAN?
Ja det kan du.
Er du offentlig institution, kan I sagtens bestille via EAN-faktura her hos os. Send os en mail på EAN@pixiform.dk med disse oplysninger (EAN NR, kontaktoplysninger samt hvilke produkter I ønsker at bestille samt antal), så opretter vi en manuel ordre for jer, og sender efterfølgende en faktura via EAN.
Gavekort
Hvor længe er mit gavekort gyldig?
Dit gavekort er som udgangspunkt gyldig i 3 år fra købsdatoen. Hvis du nogle årsager gerne vil have den forlænget kan vi sagtens gøre dette. Så kontakt os gerne.
Kan jeg købe gavekort til PixiForm.dk
Ja, det kan du i hvertfald.
Du kan købe dit gavekort her på webshoppen og selv vælge det beløb du vil op til 1.000 kr.
Der er 3 års gyldighed på gavekort fra købsdatoen.
Nyhedsbrev
Jeg vil gerne afmeldes nyhedsmailen
Nederst på vores webshops hjemmeside, finder du en rubrik, hvor hvor du kan tilmeld dig vores nyhedsbrev. Når du skriver dig op bliver du en af de første der får at vide når der er ekstra gode tilbud eller spændende nyheder på vej.
Jeg vil gerne tilmeldes nyhedsmailen
Du afmelder vores nyhedsbrev, nederst på et tilsendt nyhedsbrev, hvor der er et link til at afmelde
Alternativ kan du skriv til kontakt@pixiform.dk med “afmeld nyhedsbrev” og din email adresse så sørger vi for resten.
Andre spørgsmål
Brexit og ikke-EU lande
Brexit
Vi sælger ikke til Storbritannien, så hvis du bor her kan vi desværre ikke sende vores møbler til dig.
Kan jeg handle momsfrit, hvis jeg bor i et land, som ikke er medlem af EU (på nær UK)?
Ja det kan du selvfølgelig. Du skal være opmærksom på, at der kan blive pålagt moms og told i det land, som varerne sendes til. Vi har ikke ansvar for moms og fortoldning i udlandet, så dette er dit ansvar.
VOEC i Norge
Vi er registreret med identifikationsnummer 2058103 som Wood If (Part of Schreibers Packaging) så hvis du bor i Norge og handler med os kan du få refusion hos det norske skattevæsen (Skatteetaten).
Vores identifikationsnummer er elektronisk vedlagt din ordre og sker helt automatisk.
Bliver jeres møbler sat ned i Black Week og Black friday?
Vi kan ligeså godt afsløre det nu – det bliver ikke billigere 🙂
PixiForm Black Friday og Black Week bliver IKKE med 20-30% rabat på vores møbler. Vi har altid lave priser som matcher andre producenter, bolighuse, møbelhuse osv. Så derfor kommer der ikke Black Friday rabatter på møbler.
– Derimod vil vi introducere nye møbler i løbet af ugen, og som altid kommer der en skarp intropris på disse.
Så du skal derfor ikke være nervøs for at købe ét af vores møbler før Black Friday, for så at kunne købe dem billigere til Black Friday, Black Week eller Cyber Monday.
– Det synes vi er mest fair for dig!